måndag 2 februari 2009

Snöstorm

Folk är helt vilda här i Paris just nu, det har snöat! Lärarna på skolan där mitt internat ligger går runt och mumlar för sig själva om snöstorm och trafikstockningar, medans ungarna på skolgården nästan gråter av lycka. Väckters denna härliga morgon av att skolbarnen hoppar i snöslasket skrikandes, och sen dess har det fortsatt. Tror jag ska köpa isolering till fönstret, eller hänga upp en sådan där ljudisolerande film. Men kul har dom iaf, barnen.

Var och fikade med kusin vitamin igår, vilket var trevligt. Sedan tllbringade jag hela kvällen med att hitta ett supermarket som skulle vara öppet till åtta, men tji fick jag, for runt hela stan, men inget var öppet. Blev torra smörgåsar och juice till middag framför dumburken med Jalla Jalla.
Nu har jag iaf vart och handlat, och ikväll ska jag möta nå kaotiska Cs (couchsurfing.com) medlemmar på någon krog. Måndagar rocks!

Nu ska jag till skolan och se hur det gick för Tobias och gänget på deras metrogame i lördags, som jag missade för jag var allmänt borttappad och hemlös.

Au revoir!

Inga kommentarer: