onsdag 11 februari 2009

Mixclub förra veckan var en katastrof! Det var som att vandra i en djungel med mängder av apor klängandes på en. Typ. Djungeln var då alla människor, podium och stolpar, aprna var ganska så passande killar (same shit, differente name). Var där med Kathe bara, men vi hade ändå ganska kul, vart lite för länge med slemmorna bara. For hem vid sex på morgonen, första metron för dagen. Började räkna killar som raggade efter halva kvällen typ, var uppe i typ 25 på oss var när vi gav upp. Knasigt.

Fredag hängde vi med Fly och någon som kallades för Marilyn men hette typ Chris eller nå sånt. Var trevligt, satt mest och surrade och åt middag. Tapas for the win!

Lördag förmiddag spenderade jag på en utställning vid namn "6 billions others". Var dit med Tobbe och Ebba, och utställningen var superb! Var intervjuver som dom spelat in med miljarders människor från hela världen, om olika teman. Typ Kärlek, Familj, Hat, Rädsla, Krig, Förlåtelse, Glädje, Sorg osv. Alla dom intevjuvade berätta kort vad just dom tänkte när dom hörde ordet. Det handlade bla. om typ förlåtelselagen dom har i Rawanda efter kriget, och om familjer med hedersmord. Även om glädje för stunden och kärlek till de viktiga. Man blev alldeles skakad efter det. Var en stor rund skärm i mitten som man kunde gå in i , och där inne var det en massa ansikten som talade, log eller så. Mitt i allt började ett av dem skratta, och tillslut skrattade alla ansikten på skärmen. Alla som var där inne kunde inte hålla sig, och alla började skratta tillsammans. Det var ett ganska härftigt ögonblick. Alla så gemensama under ett ögonblick, oavsett nationalitet, ålder, kön, allt. Häftigt!
På kvällen dök Kathes kompis från Tyskland äntligen upp, och vi hade lovat honom att visa honom Paris by night. Men både jag och K var så trötta att vi nästan somnade redan på första baren vid elvatiden, att han gav upp och sa att vi skulle gå hem och sova istället. Tacka för det, för han var inte allt för rolig. Pratade bara tyska, och det är jag ju så bra på. Not.

Söndagen ägnade jag åt att leta ett öppet supermarche, men det visade sig omöjligt även denna söndag (jag lär mig aldrig). Hittade tillslut en liten närbutik som sålde ägg och paprika och fanta, så där hade jag och Kathe kvällens storslagna middag. Omelette med ost och tomat och parika. Riktigt mumsigt, med chokladcheescake till desser. Såg på "last weekend" och pluggade lite smått. Härligt avslut på den veckan.

Igår till idag har jag varit hemma hos Pierre och spelat Wii med Egla halva natten. Vi var rent värdelösa, men kul var det. Turades typ om att komma sist.

Nu ska jag röra mig mot skolan.
See ya!

Inga kommentarer: