torsdag 5 februari 2009

Fancy bars and Louvre

Idag klev jag upp tidigt! Huvvaligen! 8 på morgonen! Jag vet, för alla låter det normalt, men för en som är van att sova till lunch och börja skolan vid 16 är det riktigt tidigt. Orsaken var hur som helst att jag skulle möta Katharina och gå på Louvre, tyckte vi behövde gott om tid så vi bestämde tidigt. När vi väl träffades var båda fortfarande nästan sovande, så frukost på Starbucks med en stooooor kopp kaffe vart lösningen. Några påtårar senare vandrar vi in på Louvre med alla andra kaotiska turister. Vi vandrar och vi vandrar och allt är underbart vackert men... Det tar aldrig slut! Efter tre timmar hade vi kunnit halvägs, och gav upp. Vi får helt enket komma tillbaka. Ögonen är fulla med bilder och huvudet fullt av idéer. Fötterna värker. Vandrar planlöst runt och tittar på folk hitan och ditan tills fötterna tar kål på oss och vi bestämmer för att bege oss mot skolan.

Möter killen som jag skulle mött upp med igår, men som jag för mitt liv inte kunde hitta (eller kanske inte förstod vars jag skulle hitta då han bara pratar franska och portogisiska). Han var inte överraskad av någon konstig anledning, så det var ingen större fara. Tack och lov slapp jag tala mer med honom, för det är bara hemskt när ingen av oss förstår vad den andre säger. Men som han sa; Me gustas le differanses, por la nationalitetes. (jag gillar olikheterna med olika nationaliteter) Så kan man också se det.

Hade lektion vilket idag var riktigt kul, för ingen verkade fatta något, och alla prövade Tobias turkiskpeppar godisar och satt och grimagerade resten av lektionen. japanerna höll på att spy, de var det vidrigaste dom någonsin ätit, och brasilianarna såg ut som dom skulle dö.
Jag och Tobias och Nils hade riktigt kul.
Har fått nästan en helt ny klass nu, sen David och Akkiko for. Inez är försvunnen, ingen vet om hon har bytt klass eller slutat. Det är bara jag, Tobias, Katja och Siuhei kvar av den ursprungliga klassen, annars har vi tre nya brasilianare som jag inte riktigt står ut med (två tjejer och en kille om är väldigt överklass), två nya japaner som är väldigt gulliga, men som knappt talar franska eller engelska, och en ny svensk som åkt buss hela vägen hit. Yey!

Ikväll har jag varit på någonting som skulle vara en rockkonsert eller nå, men mer var en kille med mycket tattueringar som visade upp sig och skojade en massa på franska. Trots det hade jag riktigt kul. Hängde med Fly och hans kompis som jag inte minns namnet på, och även en finsk kille som var väldigt odd, men trevlig.

Nu tänkte jag sova, imorgon kommer någon av Katharinas kompisar från tyskland, så vi har lovat att dra med honom på mixclub, och även denna underliga portogis ska med, plus några tjejer från mitt internat. Kan bli ett udda gäng, men varför inte?

Bonne nuit!

Inga kommentarer: