söndag 25 januari 2009

25 januari

Livet här är kul, men inte riktigt vad man tänker sig ett exemplariskt franskt liv. Inte riktigt Amelie från Montemarte direkt.
Hände runt på en bar identisk med Heros igår, vilket var både skrämmande och kul på samma gång. Tror att min kära vän David håller på att kära ned sig i Ekatherine, vilket är kul, då dom knappt förstår varandra alls. Skulle egentligen ha träffat alla dem och gå till en gravplats igår, men det slutade med att jag och David vart så vilse att vi knappt hittade varandra. Sen gick vi och åt på McDonalds, vilket var äckligt as hell. Träffade dom andra sen och med kartan i högsta hugg, och med Kathie som guide hittade vi Bastilles billigaste och mest läskiga bar.
Spenderade även torsdagen på nattklubb för studenter, tillsammans med några amerikanskor. Klubben var kul, man hade klistermärken på sig som sa vilka språk man talade. David vart extremt full, och vi for hem redan vid halv två.

Idag var vi i Notre Dame och lyssnade på någon konstig form av konsert med en orgel, sen var vi på bio. Såg "Yes Man". Den var riktigt kul, och det var en av de få filmer som dom inte hade dubbat, utan bara stoppat fransk text på. Bio här kostar typ 6 euro, medans popcoarnen kostar typ 10 euro. Det är ganska sjukt. En latte kostar lite mer än 4 euro.
Jag börjar bli fattig.

Var på upptäcksfärd i Les Catacombes, (katacomberna under Paris) för någon dag sedan. När man gick därifrån kollade dom väskorna för att se så man inte snodde med sig nå skallar eller ben. Tro det eller ej, men folk hade faktiskt väskorna fulla med ben, det är helt sjukt.

Nu ska jag smita från detta läskiga ställe i foajen, för det är någon riktigt jobbig kille som hela tiden försöker prata med mig på franska. Tur att han inte kan läsa svenska just nu.

Sov så gott. Bon Nuit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fransmän alltså, dem vet hur man tar betalt :P

Anonym sa...

Allt så det löser sig! Shit va fattig jag blev av att prata med dig i telefonen, hade typ 8 kr kvar på kortet sen :P Haha! men det var det värt! Efter tre veckor kommer allt att kännas bättre, då blir allt mera vardag och kroppen har hunnit vänja sig lite :) Är MYCKET avis, men jag kommer till dig min kära Serpentin. Har kört bil både igår och förrgår. I'll make it! :) Orka skriva namn du fattar ändå vem jag är :P