tisdag 20 januari 2009

Första dagen i Paris

Nu är jag framme i Paris, och totalt lost.
Hittar inget och vet knappt ens vart jag befinner mig. Men på något konstigt sätt tycker jag det är riktigt kul. Är som äventyr, fast visst längtar jag hem.
Känns som att jag har givit mig ut på oerhört djupt vatten, utan att ens vara säker på att jag kan simma.Om jag funderar över det känns det som en helt idiotisk grej att jag gjorde det,men om jag inte funderar så mycket, utan bara tar imorgon som den kommer tror jag detta kan bli bra.Lite ensamt just nu, och inte riktigt som jag tänkte mig.
Trodde nog mera att studenthemmet skulle vara lite grans-aktigt nästan, men mne.Här är mera som att bo på ett hotell. Har inte sett en enda i min ålder, och alla pratar franska. (himla förvånande va?)
Men man tycker ju som ändå att hon som hämtade mig på flygplatsen kunde ha pratat engelska. Men tji fick jag, här sker allt på franska.När dom tog mig avsides på flygplatsen för att söka igenom min väska var det lite intressant. Alla andra passagerare fick passera, mne jag såg väl oerhört misstänkt ut, för alt skulle sökas igenom.Nu sitter jag iaf på ett typ vandrarhem/internat/jagvetintevad och skriver.
Var ut en sväng och letade rätt på metro-stationen så jag inte skulle vara försen till skolan iaf.
Massa människor ute, och alla ska prata FRANSKA.
Måste nog lära mig snabbt helt enkelt. Hoppas jag hittar någon att surra med imorgon, för annars kommer jag börja prata med väggarna.Å andra sidan ska jag träffa Guillaume imorgon en sväng, han lovade att visa mig hur jag ska hitta överallt.Så alltid nå.Hoppas det finns fler människor på detta vandrarhem, för det börjar kännas ite creepy.
Kan ju iaf ta oh berätta lite om mitt rum.Det finns en toa som är mindre än dem på tåget, man får nästan stå i handfatet och duscha.Skrivbord finns också, där sitter jag nu, och så en fylla och en garderob.Sängen är iaf underbar, och rummet är varmt. Datorn har musik och jag har köpt lite na böcker, så jag tror att detta kan bli toppen.
Nu ska jag kika lite i koridoren, och sen sova.God natt.

Inga kommentarer: