tisdag 20 januari 2009

Andra dagen

Idag ver en så mycket bättre dag än igår. Tack och lov.Provet gick åt helvete, mne det var ju som hela meningen, så jag fick hanma i den lättaste klassen.Mötte två tjejer på skrivningen, Katharina och Ekaterina. (Kati och Kame) Kati är tysk och Kame ryss.Båda pratar hyffsat bra franska, medans jag är värdelös, men dom hjälper mig massor. (pratar engelska med mig)I min nya klass är det en svensk; Tobias, en amerikan; Katia, en tysk/grek; David och två japaner som jag inte kan namnet på, tror tjejen heter Akiko, men jag är inte säker. Killen minns jag inte alls namnet på.Skolan är varje måndag till fredag, 16.20 till 19.30. Läraren vet jag inte heller vad han heter, men han verkar kul.Allt sker på franska, mne det var inte lika hemskt som jag trodde.Bara det att min klass har redan hållit på en vecka, medns jag står på noll, men jag tror jag klarar mig iaf.Har sprungit runt på stan med Kati och Kame idag, har varit kul, nu vet jag massor om tyskland och ryssland. Kan vi ju säga iaf.På torsdag ska vi ut, tror jag. Men vi får se.Måste börja leta en lägenhet nu, men det är svårt. förhoppningsvis finns det någon som vill dela med mig,men det är inte alls lika enkelt som dom sa när jag sökte.Annars vet jag inte så mykcet, boken jag fick av mamma är väldigt bra (tillsammans är man mindre ensam)Tänkte ge mig ut och leta supermarket snart, huvva, börjar ju skriva på engelska där ett tag.Nu ska jag lugna ner mig.
Á bientôt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kattis, du är nog den starkaste personen jag träffat. Du har viljan och styrkan att göra precis vad du vill. Jag önskar att jag också hade mod till att bara åka iväg så där. Jag ska försöka ta till mig av dig någon gång. Men att lära känna nya människor är inget problem för dig, du kan lära känna dom även om ni så talar olika språk. Du kommer nog inte känna dig ensam så länge till, det vet jag. Hoppas att din vän var en bra guide så du hittar någonting där borta. :-) Hälsningar Sweden

Anonym sa...

Jag hoppas att du har det bra! :) Och du vet hur fransmännen kan vara.:) Så var rädd om dig! ;)

Emmie sa...

häärligt att du träffat folk som iaf går att prata med och du ska se att snart kan du franska flytande. Det är så coolt att du faktiskt tog tag i det:) jag är så stolt över dig bruden. Kollar på våran tatto varje dag och sänder en liten tanke till dig:) du ska veta att jag känner mig lite som en tredjedel mindre nu när du åkt. Ser dock fram emot att höra om dina äventyr. Kram på dig sötnöt från din emmi