onsdag 9 mars 2011

Planer

Så var det natt igen, efter ett par timmars jobb och före det ett par timmars kaffedrickande med snyggingarna Emelie och Marre, och en sväng även Emelies sambos syster Maja. Mycket svammel och mycket trevligt. God kladdkaka och semlor.
Bara tre gäster på jobbet idag, men dom åt under samma tid som man normalt skulle haft minst två sittningar. Blev mest att stå i köket och svamla med kockarna. Trodde det skulle vara ganska varmt när jag slutade, men tji fick jag, massa minus. Tog iaf en trevlig promenad hem i kylan. Så har jag tränat klart för denna vecka.

Av någon underlig anledning hade dom glömt att skriva in mig på schemat på fredag, vilket resulterade i att jag ansåg att jag var ledig. Det var väl inte riktigt vad min chef hade tänkt sig, men då jag sa att jag och mina bästa kompisar hade planerat, för jag trodde jag skulle vara ledig, gav han med sig. Yey, nu får jag faktiskt gå ut och leva livet med brudarna på fredag.
Jag hoppas ingen nu ställer in det, för jag har börjat se riktigt mycket fram emot det. Jag ska få göra mig fin och ta på mig finare skor än de converse jag alltid lallar runt i. Löjligt lycklig.

Nu ska jag läsa min goda bok om tjuven Althalus och förhoppningsvis sova ett par timmar. God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Awesome! Gå ut och ha roligt! :) Det förtjänar du!