lördag 5 mars 2011

Less

Tycker ofta att mina inlägg heter något i stil med less och liknande, knäppt att jag nästan bara orkar skriva när jag mår dåligt.
Jobbat hela kvällen, fick dock sluta lite tidigare av just ovannämnd anledning, är sjukligt less. Inom loppet av 4 dagar har jag fått si sådär 6 timmars sömn, totalt. Kroppen min strejkar och jag mår bara sämre och sämre, trots detta vill min tröga hjärna inte ge med sig och låta mig få den efterlängtade sömnen.
Jag hatar att må dåligt, en sak är fysiskt, det är okey, för det går ju som över förr eller senare. Men psykiskt så vet jag inte alls vad jag ska göra med mig själv. Trodde ju som där ett tag att jag kommit någonstans, och trodde för ett ögonblick att man utbrända hjärna skulle få lite lugn och ro, men tji fick jag. Så här lätt rasade allt igen.

Ofta önskar jag att jag skulle kunna sjukskriva mig och stanna hemma för att vila, men inser lika snabbt att utan jobbet har jag faktiskt inte så mycket. Tragiskt det känns att säga så, men hemskt nog är det sant. Skulle jag inte ha jobbet att tänka på skulle min hjärna skapa ett sådant kaos att jag inte skulle kunna hantera det. Jobbet får mig att inte bränna ut mig själv, hur knäppt det än kan låta.

Inga kommentarer: